Fox Glacier - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Hilda Wijk - WaarBenJij.nu Fox Glacier - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Hilda Wijk - WaarBenJij.nu

Fox Glacier

Door: Hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda

15 December 2012 | Nieuw Zeeland, Fox Glacier

Het was even stil maar ik ben er weer! Mijn nicht Hilde werd al ongerust.;-)
Woensdag met de bus naar Nelson gegaan en de volgende dag alweer vroeg in de bus naar Westport. Beetje saai plaatje aan de west kust. Smiddags wat rond gelopen en nog even goed verbrand.nwas super weertje daar. S'avonds met duits meisje mee kunnen rijden naar Cape Foulwind.mhet meest westerse punt met een zeehonden colonie. Leuk om te horen en te zien maar ze zaten nog best ver weg en waren erg lui. En wij hebben natuurlijk het Dolfinarium en Pieterburen. Haha
Gisteren weer een lange busrit naar Fox Glacier. Trouwens wel een mooie rit maar ook wat regen gehad. Vandaag ook de hele dag motregen. Maar hier in het westen valt de meeste regen van de hele wereld, 7 meter per jaar dus dat ik dat vandaag ook had was niet zo vreemd. De natuur is daardoor wel erg mooi en groen. Vanmorgen met een kort ritje met de bus door het regenwoud naar het begin van het gletsjer gebied. Toen een uurtje lopen. Daar kregen we de ijzers om onze wandelschoenen om verder te kunnen lopen. Een schitterend gebied! Bijzonder en de gids vertelde er veel over. De gletjer wordt elke dag 10 cm korter en hij wees plekken aan waar een aantal jaren geleden nog het ijs was. Onderweg in de bus wees hij al aan waar begin 1900 de gletsjer pas ophield. We wandelden een stuk naar boven en zagen mooie spleten en schotsen. Heel raar dat het regenwoud en dit zo dicht bij elkaar ligt.... Wel jammer dat er zoveel stenen op het ijs ligt. Dat maakt het wat vuil maar elke dag verschuift het een meter dus is ook veer verschuiving in de rotsen en stenen en valt er wat naar beneden..
Ook jammer dat het bewolkt was en miezerde maar de ervaring was weer super! Niet zo veel foto's gemaakt met de i-pad. Dus die aanvulling op het verslag valt wat tegen.
Bij terug komst in de hostel ga ik eerst nog wandelen door een stukje regenwoud en daarna heerlijk een uurtje in de jacuzzi. ..
Morgen weer een lange rit in de bus naar Queenstown! Daar blijf ik maar 1 nachtje om gelijk weer verder te gaan naar Te Anau om vandaar uit de Milford Sound te bewonderen. Daar blijf ik dan weer 2 nachtjes. Ik ben s'avonds steeds druk met plannen, zoeken, boeken van de bus en hostels en dat valt niet altijd mee en gaat best veel tijd in zitten. Maar is natuurlijk ook wel weer leuk om te doen. Bovendien begint de rijd al weer te dringen. Nog 8 dagen te gaan en ik heb ze allemaal volgepland!
Helaas kan de fietstocht van de Otago train rail niet door gaan. Ik moet soms keuzes maken. Helaas! Moet ik toch nog eens terug komen...
jullie allemaal een fijn weekend!

• 15 December 2012 - 10:19

Truus:

Daar ben je weer! Ik was niet ongerust, maar wel heel erg benieuwd waar je was.
    Geweldig afwisselend zo te zien en te lezen. En je laat geen moment verloren gaan. Goed hoor.
    Ja, wat gaat de tijd toch snel. Wij hebben nog een paar dagen Emas, vanaf maandag dan, en dan ga jij je terugreis alweer plannen. Dus, leef goed in het Nu, want Nu ben je nog in Nieuw Zeeland. Ik wens je nog heel veel mooie belevenissen.
    Heel veel liefs van ons xxx

• 15 December 2012 - 12:46

Karin:

Hi Hilda,
    Leuk om weer wat van je te lezen! Hier bij Edda werd al gedacht dat je een scharreltje had en zodoende geen tijd om verhaal voor je volgers te schrijven. Haha, weet niet meer wie het zei. Vandaag schijnt de zon, maar de baan is nog dicht, jammer! Dus maar even een privémailtje tussendoor. Nog fijne tijd! Liefs, karin

• 16 December 2012 - 11:20

Ger:

Hilda, ik ben even stil van bewondering geweest. Wat heb jij in relatief korte tijd veel gezien en indrukken verwerkt. En veel gelopen. Qua afstand heb je vele malen (hoeveel denk je?) 18 holes gelopen. Petje af.
    Ja wat gaat het snel. Alweer de laatste week en dan zit het er weer op.. Ik hoop dat je dan de baan in kunt om weer een bal te raken. Zul je wel gemist hebben?. De baan is door de baanstatus ook vandaag weer gesloten. Het weer hier is iets anders dan op dit moment bij jou.
    Maak de laatste week ook tot een succes en tot ziens in Voorthuizen.

• 16 December 2012 - 19:35

Marijke:

Ha die Hilda aan de andere kant van deze aardbol, waar het weer in ieder geval beter is dan hier, veel regen nu brrr, had van mij sneeuw mogen zijn. Wat gaat het toch snel hè nog een week en dat zit jouw geweldige avontuur er weer op, dan kun je nog heel lang na genieten van wat je allemaal hebt gezien en ondernomen. Je kan zeker super trots zijn op jezelf Hilda, Geniet nog maar nu het nog kan daar van alle mooie dibgen die jij op je pad tegenkomt.. ennuuuuuu geen lekkere kiwi ontmoet? Begin er de laatste week maar niet meer aan hahahaha wij hebben je graag terug bij Edda..
    Lieve groet Marijke