We dalen nog verder af naar het zuiden.. - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Hilda Wijk - WaarBenJij.nu We dalen nog verder af naar het zuiden.. - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Hilda Wijk - WaarBenJij.nu

We dalen nog verder af naar het zuiden..

Door: Hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda

16 December 2012 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Toch maar een berichtje en wat foto's
Gisteren weer 7 en half uur in de bus gezeten en kunnen genieten van het uitzicht. Bijna de hele rit mooi weer maar met verschillende temperaturen. We begonnen natuurlijk weer door het regenwoud. Zo fantastisch vind ik dat. Van het natste naar het droogste gedeelte van NZ. Over de mooie Haastpass. Hier had eigenlijk willen fietsen... 5 weken is echt veel te kort. Haha. Die tijd heb ik niet dus de bus is het alternatief. We maken regelmatig een foto en plas en koffiestop en de chauffeur verteld veel over de omgeving. We rijden langs zee en meren over bergen en door dalen en ne natuur veranderd mee.
Vers fruit gekocht in de fruitstreek en aan het eind van de middag komen we aan in Queenstown! De stad van het buggy jumpen en andere gevaarlijke en dingen. Ik waag mij er maar niet aan. De zon is helaas weg. Ik doe boodschappen en sla maar weer eens zelf aan het koken in de hostel. Boek een trip voor dinsdag naar de Doubtfull Sound. Wilde eigenlijk ook naar de Milford Sound maar de weg is gesloten i.v.m. Slecht weer en vallende rotsen. Gevaarlijk land hier! Haha
Maar ik heb zin in dinsdag wordt vast weer mooi maar helaas wel alleen een boottrip. Om te wandelen moet je 3 maanden van te voren boeken. Wat voel ik me lui.. Hoop nog wel wat tracks te kunnen maken deze week.
Zit nu aan mijn 2 e cappuchino in Te Anau. Zuiderlijker ga ik niet.
Vanmorgen alweer om 7 uur in de bus. Waarom vertrekken ze altijd zo vroeg? Het regent hier en vanmiddag ga ik naar de glo worm caves. Klinkt spannend. Haha.
Jullie maar weer een fijne werkweek. Hopelijk slaat de regen deze week om in sneeuw. Een witte kerst ziu toch wel mooi zijn...
Xx

  • 17 December 2012 - 09:57

    Truus:

    Wat ziet het er toch prachtig uit. Ik kan me voorstellen dat vijf weken te kort is.
    Dus begin maar vast te sparen :-)
    Ik ben benieuwd naar de Doubtful Sound en hoop dat het mooi klinkt. Of wordt er heel iets anders bedoeld?
    Knuffel, ook van Emas die zojuist weer bij ons is gekomen, en van Biala die blij is met de komst van haar vriendinnetje en van Peter en van mij natuurlijk.


  • 18 December 2012 - 20:04

    Hilde:

    Leuk om je verslag te lezen hoor! Is het niet geweldig dat je van het zitten in een bus zo genieten kan? Dat enorm mooie landschap dat als een film voorbij gaat. Ik leef helemaal met je mee.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilda

Vrolijk en hou van wandelen in de natuur. Van de stilte en af en toe een feestje;-) en natuurlijk mijn hond Emas.

Actief sinds 31 Okt. 2012
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 19966

Voorgaande reizen:

01 December 2016 - 01 Januari 2017

Nieuw Zeeland! Great Barrier & Zuidereiland 2016

18 November 2012 - 25 December 2012

Backpacken in nieuw Zeeland

Landen bezocht: