Doubtful Sound - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Hilda Wijk - WaarBenJij.nu Doubtful Sound - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Hilda Wijk - WaarBenJij.nu

Doubtful Sound

Door: Hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda

18 December 2012 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Schitterend weer vandaag. Een mooie dag om een tocht door de fiorden te maken. Om 7 uur werd ik al weer opgepikt. Eerst een bus rit van 20 km en toen een boottocht van een uur. Op het water is het nog best wel fris maar de zon schijnt gelukkig. We gaan eerst naar een waterkracht centrale. Die is in een berg gemaakt dus gaan we met een busje door de smalle bergtunnel.
De centrale kan me niet zo boeien. Laat mij maar lekker wandelen. Haha. Ik wist ook niet eens dat we er heen gingen en dat er helemaal niet gewandeld werd helaas...
Na die boeiende rondleiding met de bus naar een keiner haventje waar weer een andere boot klaarligt. Het is voor het eerst dat ik nu zo'n trip met een groep maak en het is niet echt mijn ding. Ik voel me veel te veel een toerist. Maar het kan niet anders. En wandelend kost het dagen voor je in dit gebied bent en die tijd heb ik niet. Dus een alternatief met in ieder geval mooi uitzicht op de Doubtful Sound. De bergen zijn hoger dan in de Marlborough sound maar hier geen witte stranden. Op de achtergrond wel de nog hogere bergen met sneeuw. Ik zit op het bovendek en geniet toch wel. We varen door de sound en het blijft bijzonder. De hoge rotsen, inhammen en eilandjes.
We varen richting de Tasman zee en daar aangekomen krijg ik helaas weer last van zeeziekte en kan niet echt genieten van de zeehonden. Zelfs dolfijnen zien we. Een stuk of tien maar dan is zelfs een foto maken zelfs te zwaar. Haha. hier is het water ook niet blauw en de dolfijnen zien je ook minder goed hierdoor.
Maar als we weer terug varen en de golven dus minder voel ik me ook weer beter worden. Gelukkig maar. Pfff.
Hier kan je ook niet reizen zonder over het water te gaan..
Terug ga ik ook even op het dek liggen en gewoon lekker naar de wolken kijken. Af en toe vallen mijn ogen dicht.
Om 5 uur weer terug en ik ga lekker nasi maken. Na het eten toch nog een wandeling gemaakt want het is nog heerlijk buiten. En dan krijg ik nog een beetje beweging hè ;-) het is wel mooi hier. Ruimtelijken de bergen vlakbij. Mooi groen.

De glowworm cave was gisteren wel leuk! Ook met een bootje er heen en een rondleiding met een groepje van 15 door de grot lopen. Daarna in een soort gondel als in de phantom of the opera dichter naar de kleine grotten waar bovenin de glow wormen zitten. Leuke beestjes waarvan hun kont licht gaat geven om insecten te trekken en die ze vervolgens met een soort slijm hengel vangen. Apart. En de regenmiddag is zo toch nog goed besteed. Ik deel hier in Te Atau de kamer met 3 anderen dus zit ik zo lang mogelijk in de eetzaal te lezen en zo.
Wel optijd weer slapen en morgen nog een wandeling hier in de omgeving. Met de bus naar een punt en terug lopen. Om half 6 in de middag gaat mijn bus terug naar Queenstown.
Vanaf donderdag werkt mijn simkaart niet meer dus dat wordt gebruik maken van wifi. Hopelijk is dat niet te lastig. Maar het is dan nog maar 5 dagen...

Als ik een balans mag opmaken vind ik het echt een super leuke vakantie! Een schitterend land! Maar 5 weken is te kort. Zeker als je ook wil wandelen en of fietsen. Het alleen zijn valt me helemaal niet tegen. Ik kan zo lekker doen wat ik wil en hierdoor vind ik dus ook bijna alles geslaagd. Haha. Alleen mis ik soms het echte lol en lachen. Dat doe je alleen toch minder. Ik heb weinig contact met andere reizigers maar dat vind ik eigenlijk ook niet eens erg.
Voel me zelden eenzaam... Gelukkig maar!
Als ik ooit de kans krijg om hier nog eens naar toe te komen zal ik dat zeker doen. En dan natuurlijk ook weer naar mijn nicht want dat bezoekje was eigenlijk te kort..en dat eiland is ook zo mooi!

  • 18 December 2012 - 10:01

    Truus:

    Wij komen net terug van een (korte) wandeling met Emas en Biala. Hier regent het al weer uren.
    Straks gaan we wel met de honden naar het bos, kunnen ze toch nog lekker uitwaaien.
    Wat een prachtige foto's weer. Adembenemend mooi. Heerlijk dat je zo geniet. Ik kan het me heel goed voorstellen.
    Jij gaat al weer bijna slapen, dus voor het geval je dit voor die tijd nog leest: welterusten en voor morgen alvast weer een heerlijke dag met nieuwe ver- en inzichten.
    Liefs van ons viertjes

  • 18 December 2012 - 10:01

    Truus:

    Wij komen net terug van een (korte) wandeling met Emas en Biala. Hier regent het al weer uren.
    Straks gaan we wel met de honden naar het bos, kunnen ze toch nog lekker uitwaaien.
    Wat een prachtige foto's weer. Adembenemend mooi. Heerlijk dat je zo geniet. Ik kan het me heel goed voorstellen.
    Jij gaat al weer bijna slapen, dus voor het geval je dit voor die tijd nog leest: welterusten en voor morgen alvast weer een heerlijke dag met nieuwe ver- en inzichten.
    Liefs van ons viertjes

  • 18 December 2012 - 10:06

    Paula B:

    Dg lievie,
    Wat een geweldig reisverslag. Vergeet er niet een officieel verslag van te maken,voor later.
    Hier regent het inderdaad al uren,vreselijk saai.
    Heb nog steeds geen ticket,de prijzen blijven hoog.
    Geniet nog van je laatste dagen en tot volgende week thuis..
    Dikke kus,liefs

  • 18 December 2012 - 19:50

    Marijke:

    hoi hilda,
    Nog een paar dagen meid, en kom je weer terug in het koude regenachtige ned. brrr Wat een avontuur heb jij toch beleefd zeg... wil ik ook wel, wie weet zit dat er voor mij volgend jaar in maar dan Amerika,
    Bij edda is het rustig wat dat betreft mag het van mij wel weer voorjaar worden haha.
    Maar goed geniet jij nog maar even van de wandelingen enz. je bent een topper, en super gaaf om te horen dat het allemaal zo goed gelukt is in je eentje, petje af hoor.
    Groetjes marijke

  • 19 December 2012 - 14:59

    Patricia:

    Hai Hilda,
    Het zit er weer bijna op, maar jij bent heel wat ervaringen en indrukken rijker!!! Wat een prachtige reis!!! Helaas geen witte Kerst waarschijnlijk als je terugkomt, maar we zijn blij je dan weer te zien!!! Een heel goede reis huiswaarts en geniet nog een paar dagen daar!
    Groetjes,
    Patricia

  • 19 December 2012 - 14:59

    Patricia:

    Hai Hilda,
    Het zit er weer bijna op, maar jij bent heel wat ervaringen en indrukken rijker!!! Wat een prachtige reis!!! Helaas geen witte Kerst waarschijnlijk als je terugkomt, maar we zijn blij je dan weer te zien!!! Een heel goede reis huiswaarts en geniet nog een paar dagen daar!
    Groetjes,
    Patricia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilda

Vrolijk en hou van wandelen in de natuur. Van de stilte en af en toe een feestje;-) en natuurlijk mijn hond Emas.

Actief sinds 31 Okt. 2012
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 20015

Voorgaande reizen:

01 December 2016 - 01 Januari 2017

Nieuw Zeeland! Great Barrier & Zuidereiland 2016

18 November 2012 - 25 December 2012

Backpacken in nieuw Zeeland

Landen bezocht: