Twizel & MT Cook - Reisverslag uit Twizel, Nieuw Zeeland van Hilda Wijk - WaarBenJij.nu Twizel & MT Cook - Reisverslag uit Twizel, Nieuw Zeeland van Hilda Wijk - WaarBenJij.nu

Twizel & MT Cook

Door: Hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda

20 December 2012 | Nieuw Zeeland, Twizel

Gisteren nog een hele mooie wandeling gemaakt. Een stuk van de Kepler track naar lake Te Atau. Super mooie weer. Eerste stuk in het bos en dus in de schaduw daarna 2 uur in de volle zon. Toch weer 6 uurtjes gelopen. Maar wel op mijn gemakje.
Om half 6 met de bus naar Queenstown waar ik om 8 uur in de hostel was. Het werd een opwarm pasta met zalm als diner.
Ik zal het eten thuis straks weer extra waarderen. Haha.
Vanmorgen om 8 uur alweer in de bus na een lange wandeling vol bepakking in de zon naar de bushalte. Weer een mooie ritje en 2 pauzes. Om 11. 15 in Twizel. Tussen Qeenstown en Christcurch vlak bij de zijweg naar Mt Cook. Mijn b&b (dit x luxe want alle hostels waren al vol. ) lag nog op 25 min. Lopen. Ook weer met 2 rugtassen in de hitte. Valt niet mee. Ik doe rustig aan en geniet natuurlijk van het uitzicht. Omahou Downs heet de B & B ligt mooi in een valei met uitzicht op de Alpen en Mt. Cook. Een plaatje! Omdat het zo mooi weer is en de voorspellingen voor morgen regen is besluit ik vanmiddag nog naar Mt. Cook te gaan. Eerst wilde ik op de fiets en met de bus terug. Maar ivm de bustijden ging dat niet. Dus doen we het anders om. Sean van de b&b regelt snel de bus voor mij. Ik kom in de bus weer het zelfde nederlandse stel tegen als in Te Atau en queenstown. Je merkt toch dat ze een beetje allemaal het zelfde rondje reizen. Wel grappig. De tocht is weer adembenememend. De bergen met de zon die er op schijnt. De blauwe lucht en witte wolken en dan nog de bijzondere mooie blauwe kleur van Lake Pukaki. We maken een paar foto stops en kijken onze ogen uit.
Ik huur een fiets en de bus chauffeur brengt de fiets dan morgen weer terug. Super geregeld!
Het is indertussen al bijna 2 uur en ik moet wel bijna 70 km afleggen. En er zitten ook een paar klimmetjes in...
Dus begin ik na me goed hebben ingesmeerd aan mijn tocht. Heerlijk! Ik heb er zin in. Het is jammer dat ik tijdens het fietsen de bergen achter me heb maar qua zon is dat wel prettig. Ik fiets namelijk wel in de volle zon de hele tijd en het is zo' 25 graden.
Regelmatig even achterom kijken,, een foto en geniet stopje en het gaat lekker. Hoofdzakelijk gaat het toch naar beneden en de klimmetjes zijn niet echt stijl. En wat is het mooi en heerlijk weer.
Ik fiets wel op de weg maar de drukte valt mee. In het begin schrik ik me dood als er een camper langs stuift. Maar de meeste auto's geven wel de ruimte.
Na 5 uur kom ik bij de dam. Daar neem ik het laatste stuk van een route die wordt aangelegd voor de fiets die heet A2O. Alps to ocean. Die komt langs Twizel en dan hoef ik niet over de weg te fietsen. Het is dan nog een uurtje door de valei. Wat een superdag! Alweer!... Snel nog even langs de winkel voor wat boodschappen.

  • 20 December 2012 - 10:38

    Truus:

    Wat fantastisch Hilda!
    Zowel jij als de omgeving zien er fantastisch uit.
    Het is zichtbaar dat je geniet. Mooi zo. Ik wens je nog een paar van deze ervaringen toe, voor je afscheid moet nemen van Nieuw Zeeland.

    Met Emas gaat het heel goed. Dagelijks maken we een wandeling in het bos. En als ze pech heeft komen we een stel mensen tegen met een paar hele grote honden (Duitse Dog, Sint Bernard en
    Berner Sennen). De laatste is helemaal verliefd op Emas en probeert Emas constant te bespringen. Emas vindt al die overdreven macho aandacht maar niks en vlucht dan met haar staart tussen de benen en zoekt bescherming bij mij of bij Peter.

    Volgende week krijg ik ook weer een logeerhond. Een Shar Pei.
    Voor je het weet, hebben we toch nog een hondenopvangservice.

    Liefs en knuffles van ons alle vier.

  • 21 December 2012 - 04:14

    Hilde:

    Klinkt heel goed! Mooi he, alles? Xxhh

  • 21 December 2012 - 08:22

    Theo:

    Wat een gave verhalen en zulke mooie foto's met een onbetaalbaar uitzicht. Kan me voorstellen dat jij je daar super vermaakt. Hier is het weer iets anders qua temperatuur. De zon schijnt wel maar dan hoofdzakelijk achter een dik grijs wolkendek. Dat zal straks wel afkicken zijn als je terug bent. Als je hier zoveel gaat wandelen sta je ineens bij de Spaanse grens. Maar ik denk dat er straks ook weer mensen blij zullen zijn als je weer veilig terug bent gevlogen. Hilda geniet nog even volop van NZ en ik spreek je snel. Want volgens mij kun je een avond aan een stuk blijven praten. XXX Theo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilda

Vrolijk en hou van wandelen in de natuur. Van de stilte en af en toe een feestje;-) en natuurlijk mijn hond Emas.

Actief sinds 31 Okt. 2012
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 20012

Voorgaande reizen:

01 December 2016 - 01 Januari 2017

Nieuw Zeeland! Great Barrier & Zuidereiland 2016

18 November 2012 - 25 December 2012

Backpacken in nieuw Zeeland

Landen bezocht: