Arthur's Pass 2 - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Hilda Wijk - WaarBenJij.nu Arthur's Pass 2 - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Hilda Wijk - WaarBenJij.nu

Arthur's Pass 2

Blijf op de hoogte en volg Hilda

15 December 2016 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Dinsdag een geweldige maar zware klim (tramping of hiking noemen ze dat hier) naar de top van de Avelanche peak gemaakt op 1833 meter. De track ging behoorlijk stijl omhoog over een droge rivier/waterval. Mijn beenspieren werden behoorlijk op de proef gesteld. Die zijn alleen de heuvels van Groesbeek gewend en dat is voor Nederlandse begrippen al soms best pittig. Haha. Soms een stap maken over de rotsen van bijna een meter hoogte verschil dat begin je dan wel te voelen. Na 3.15 uur was ik op de top. Ik had mezelf 3.5 uur gegeven en anders zou ik terug gaan. 1x ingehaald door een jongen en daarna nog door 2. Meer heb ik niet gezien. Het uitzicht was mooi.
De laatste 500 meter hoogte wordt alleen door af en toe een paal aan gegeven. De route moet je dan nog zelf kiezen over de rotsen en soms sneeuw. Het was boven fris en winderig en ik had geen uitzicht omdat we in de wolken zaten. De top stelde eigenlijk ook niets voor. Geen bordje en geen vlag. Zelfs nauwelijks plek om te staan. 5 jonge jongens waren er al. Vandaag was ik de enige vrouw op de berg.

  • 15 December 2016 - 11:01

    Jack:

    Mooi hoor. Petje af. Ik doe het je niet na. :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilda

Vrolijk en hou van wandelen in de natuur. Van de stilte en af en toe een feestje;-) en natuurlijk mijn hond Emas.

Actief sinds 31 Okt. 2012
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 20020

Voorgaande reizen:

01 December 2016 - 01 Januari 2017

Nieuw Zeeland! Great Barrier & Zuidereiland 2016

18 November 2012 - 25 December 2012

Backpacken in nieuw Zeeland

Landen bezocht: