Lake Pukaki & Lake Ohau - Reisverslag uit Omarama, Nieuw Zeeland van Hilda Wijk - WaarBenJij.nu Lake Pukaki & Lake Ohau - Reisverslag uit Omarama, Nieuw Zeeland van Hilda Wijk - WaarBenJij.nu

Lake Pukaki & Lake Ohau

Door: Hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda

21 December 2016 | Nieuw Zeeland, Omarama

2 dagen gefietst. Eerste dag van Lake Tekapo naar Twizel.
Echt schitterend. Foto's volgen als ik WiFi heb maar het uitzicht was steeds zo mooi datik erg vaak ben gestopt om te genieten van het uitzicht over Lake Pukaki en op de bergen. Ik heb de tijd genomen want het was ook fantastisch weer. Strak blauwe lucht. Gisteren verliep anders. Bewolkt en meer wind maar wel lekker fietsweer. Te veel in de zon fietsen is immers niet goed voor mijn huid. Haha. Maar na dat ik mijn eindpunt van dag 2 bij Lake Ohou was kwam ik we achter dat mij hostel nog 30 km verder lag. Grrr lekker handig dus. Zou ook een gewoon over de autoweg zijn en dus niet leuk. Bleek mijn hostel op 8 km van eindpunt dag 3 te zijn. Fijn dat ze dat zeggen als je iets boekt via een bureau die alles van de trail Als 2 ocean weet.
Ik dus dag 3 er aan geplakt en nog eens 4.5 uur heuvel op en gelukkig er ook weer af. Mooie route hoor. Dat wel. Van de hostel kwamen ze me oppikken toen ik er bijna was en over de autoweg fietste. Vroegen zich al af waar ik bleef. Zware dag dus maar vandaag vrij om hier in de tuin te zitten en te wandelen. Ik werd wakker door het geblaat van de schapen. Heerlijk.

  • 22 December 2016 - 09:09

    Ninon Vercoutre:

    Hoi Hilda,
    Wat ben jij aan het genieten en wat een energie, maar dat komt omdat je nog zo jong bent.
    Heerlijk om zo te kunnen genieten van al dat moois dat je onderweg ziet.
    Hier alles oke, de tijd vliegt voorbij, zeker als je nog drie dagen in de week mantelzorger bent van een vriendin van 82 jaar. Mijn vriendin Freddie met wie ik vaak reizen maak, dit jaar nog die cruise over de Middellandse Zee. Zij heeft twee ingezakte rugwervels en derhalve kan ze niets en heeft ze veel hulp nodig.
    En zo ben je er voor elkaar in voor- en tegenspoed.
    Lieve Hilda blijf genieten want voor je het weet zit je weer in dit koude, natte kikkerlandje.
    Met Kerst wordt het in Nederland rond de 12 graden, dus helemaal niet koud en GEEN witte Kerst.
    Liefs,
    Ninon

  • 22 December 2016 - 21:31

    Alyda:

    Hoi,wat gaat het snel, ik hoorde van je mam,hoe je geniet en dat het zo prachtig is.
    Tja fietsen is wel wat anders dan hier,je zal wel spierpijn krijgen.
    Ben benieuwd naar je foto's, nog veel plezier,groetjes uit hooghalen xxx

  • 22 December 2016 - 22:56

    Truus:

    Lieve Hilda,

    Voor het examen 'omgaan met tegenslag' ben je dik geslaagd.
    Knap hoor, dat je zo doorgezet hebt en dan ook nog het positieve ervan inziet.
    That's the spirit girl.
    Gelukkig kon je gisteren uitrusten. Maar we zijn natuurlijk wel benieuwd wat je vandaag weer allemaal gaat beleven.
    Een en al avontuur. Good 4 U.

    Emas en Biala ga ik zo wakker maken voor een korte avondwandeling.
    Vandaag was ik op pad en kon de dames vanmiddag niet uitlaten. Dat heeft Peter (van Lies) gedaan.
    Lief hè.
    Nu ga ik ze dus van de bank plukken (want daar liggen ze natuurlijk weer, over de hele lengte) en daarna gaan we lekker slapen.

    Tot heel snel. Dikke knuffels,

    Truus

  • 24 December 2016 - 09:13

    Do:

    Hallo Hilly,

    Wat een mooie foto's! Fijn dat je zo geniet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilda

Vrolijk en hou van wandelen in de natuur. Van de stilte en af en toe een feestje;-) en natuurlijk mijn hond Emas.

Actief sinds 31 Okt. 2012
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 20013

Voorgaande reizen:

01 December 2016 - 01 Januari 2017

Nieuw Zeeland! Great Barrier & Zuidereiland 2016

18 November 2012 - 25 December 2012

Backpacken in nieuw Zeeland

Landen bezocht: