mt Ben Lomond - Reisverslag uit Queenstown, Zuid-Afrika van Hilda Wijk - WaarBenJij.nu mt Ben Lomond - Reisverslag uit Queenstown, Zuid-Afrika van Hilda Wijk - WaarBenJij.nu

mt Ben Lomond

Blijf op de hoogte en volg Hilda

29 December 2016 | Zuid-Afrika, Queenstown

Vandaag alweer mijn laatste vrije dag. Ik ben gisteren in Queenstown aangekomen. Het is hier ook mooi weer. Hostel aan het meer. Dezelfde als 4 jaar geleden dus dat wist ik. Dit is een grote stad voor NZ begrippen maar je ziet het ook op straat. Weer even wennen. Haha. Na eerst door de stad gewandeld hebben heb ik besloten wat ik vandaag zou gaan doen. Ik wil me graag nog een keer in het zweet werken. Dat niets doen is niets voor mij. Ik had eerst een andere klim in gedachten maar daarvoor was ik te laat. Moet er toestemming gevraagd worden aan de landeigenaar omdat je op privé terrein loopt. Oké. Maar ik kreeg de tip om deze te doen. Was bang dat ik hem te makkelijk en te druk zou vinden maar dat viel mee. Haha. Om 7.45 vertrokken. Via een mooi bospad langs een waterval en riviertje vlak bij de hostel kwam ik op de route. Pittige klim. Vrij stijl en niet tee veel nette gravel. Het was gelukkig bewolkt en daardoor niet zo warm. Hoe hoger hoe steiler en moeilijker en frisser. Na 4 uur was ik op de top. 1748 meter. Hier geen sneeuw en enkel rotsen maar ook gras en mos. En gelukkig bijna helder zodat je ver kon kijken. Overal bergen. Vele dalen en het meer. Ook waren er boven 5 Kea's. De bekende vogel van NZ. een soort papegaai met rode vleugels aan de onderkant. In 3 uur weer naar beneden via dezelfde route indien het kon een beetje rennen. Dat is nog leuker! En de mensen die nog naar boven lopen te hijgen lach ik vriendelijk toe. De zon schijnt nu vel en ze hebben het zwaarder dan ik het heb gehad denk ik. En ik had het heerlijk rustig naar boven. Maar 2 x ingehaalden een paar tegenliggers. Nu toch wel vermoeide benen. Nu aan mijn bamisoep met kruiden uit de tuin op het terras van de hostel. En er is sensatie ergens. Er gaan al 2 politieauto's. Een brandweer en 2 ziekenwagens langs. Zelfs in het rustige NZ gebeurd wel eens wat. Morgen vlieg in naar Auckland. Zaterdag naar Amsterdam. Het vloog voorbij maar was heerlijk!!! Hopelijk vonden jullie het leuk om het een beetje mee te maken. Ik ga weer sparen voor mijn volgende reis want ik weet wel dat ik nog lang niet alles heb gezien. Haha. In dit mooie grote afwisselde land. Love NZ...

• 29 December 2016 - 08:56

Truus:

Dag lieve Hilda,

Wat fijn dat je nog zo'n heerlijke wandeling hebt kunnen maken ter afsluiting van dit verblijf in NZ.
    Je laat maar weten wanneer je weer gaat hoor, Emas kan dan gerust hier weer op de bank komen liggen. Gezellig voor ons en voor Biala natuurlijk. Het zijn dikke vriendinnen hoor.
    Voor zo lekker slapen en morgen een goede vlucht naar Auckland.

Liefs en tot snel,

Truus

• 29 December 2016 - 09:34

Ninon Vercoutre:

Hoi Hilda,
    Wat heb jij genoten van je reis naar NZ, ik kan mij heel goed voorstellen dat je gelijk voor een volgende reis weer gaat sparen.
    Dat hebben Freddie en ik ook gedaan toen wij onze eerste cruise in september hadden gedaan, ook wij zijn gelijk weer gaan sparen voor onze volgende zeereis in september 2017.
    Wat is de tijd omgevlogen, nu spreek je alweer over je terugvlucht.
    Lieve Hilda, geniet nog van deze laatste dagen en een goede terugvlucht naar Nederland en een behouden thuiskomst.
    Ik heb net gelezen dat Emas het ook heel erg naar haar zin heeft bij Biala, dat is fijn zo'n logeeradres voor je hond.
    Ik ga straks weer naar Freddie, waar ik 3 dagen per week mantelzorger ben. Vanmiddag krijgen wij de uitslag van de neuroloog .
    Groetjes nu weet jij ook weer alles, liefs,
    Ninon

• 29 December 2016 - 10:58

Marijke:

Lieve Hilda.
    Wat een heerlijk verhaal om te lezen, vooral omdat jij er zo van geniet, al had ik maar iets van jouw sportieve instelling zou ik al blij zijn haha. Geniet nog van je laatste dagen en een hele goede en veilige reis naar huis.