Christchurch.. Mijn laatste dag... - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Hilda Wijk - WaarBenJij.nu Christchurch.. Mijn laatste dag... - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Hilda Wijk - WaarBenJij.nu

Christchurch.. Mijn laatste dag...

Door: Hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda

23 December 2012 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Gisteren vanuit Twizel een mooie busrit van 5 uur naar Christchurch. Mijn laatste bus reis.. Het is een beetje dubbel..
Bij het mooie meer Tekapo maken we een stop. Wat is het hier mooi. Hier ook! Overal In NZ is het geweldig mooi. De zon schijnt. Een blauwe lucht. Heerlijk! Ik ben nog lang niet uitgekeken.
Ik wilde eerst zondag de treinreis over de alpen maken naar Greymouth maar besluit toch om het niet te doen. Het zal zeker mooi en bijzonder zijn maar het is wel weer 8 uur zitten en dan de volgende dag 24 uur in het vliegtuig. Ik ga lekker Christchurch bekijken. Wandelend natuurlijk;-)
Ik kom om half 5 bij mijn motel aan en ga gelijk aan de wandel om boodschappen te doen voor de 2 dagen hier. Het is hier oo zaterdagavond voor kerst koopavond en gezellig druk ik de mall hier in de straat.
Zondag is het weer heerlijk weer en ik ga al vroeg naar het park hier 50 meter vandaan. Daar is ook de botanicgarden en de hele ochtend slenter ik langs de mooie zomerbloemen. Rozen, hortensia's dalia's en nog veel meer borders en bomen. Smiddags loop ik richting het centrum en kom er daar pas echt achter hoe de stad is getroffen door de aardbeving. Om het hele centrum staan hekken en de gebouwen in de stijgers. Bouwplaatsen en resten van somt hele mooie monumentale panden.. Ik krijg er kippevel van.. Als je het in het echt ziet zie je dat het centrum een spookstad is. Helen Sue zei het al maar met eigen ogen begrijp je dat het moeilijk is voor de inwoners. De wederopbouw duurt lang. Ik slenter verder en kom het nederlandse stel weer tegen voor de 4e x. In zo'n groot land en dan loop je gewoon over dezelfde markt..
Nu denk ik toch wel voor het laatst. Ze blijven nog 3 weken.
De rode red zone dubbeldekker die langs alle bouwvallen rijdt alsof het een attractie is rijdt rond. Raar toch vind ik dat. Laat dan de opbrengst naar de wederopbouw gaan hoop ik. Ramptoeristen..
Ik scoor wat souveniers voor het thuisfront. Gaat dat allemaal wel in mijn rugtas? Haha.
Om zoveel mogelijk nog van het weer te genieten ga ik weer door het park en ga wat lezen op een bankje.
Zoveel mogelijk zonnestralen opvangen...
Ik eet kliekjes vanavond. Gisteren bami met groenten en lam gemaakt. Lekker hoor.
Nu mijn laatste avond. Mijn tas economisch inpakken. En mijn laatste verhaaltje schrijven.
Iedereen hele fijne kerstdagen. Fijne vakantie als je die hebt en alvast de beste wensen voor 2013.
Bedankt iedereen voor de reacties en het lezen en meebeleven van mijn heerlijke reis door Nieuw Zeeland. Ik hoop zeker nog eens terug te komen hier.
Tot ziens allemaal. In Ermelo, Assen, voorthuizen, Tryphena of ergens anders....
Knuffel

  • 23 December 2012 - 09:58

    Paula B:

    Dag lievie,
    Jammer voor jou dat het erop zit,je prachtig avontuur in N-Z,fijn voor mij dat je weer thuis komt.
    Ik wens je een fijne vlucht en ik zie je deze week in Holland.
    Dikke kus,liefs

  • 23 December 2012 - 10:05

    Hilde:

    Wat leuk dat je in nz bent geweest. Hopelijk kom je nog eens terug. Je bent in ieder geval van harte welkom!!! Hele goeie terugreis (lekker slapen?) xxxxxxxxxx de andere hillybilly

  • 23 December 2012 - 11:41

    Truus:

    Lieve Hilda, ik ben gewoon ontroerd door je bericht en leef met je mee nu je bijna vertrekt.
    Het lijkt me dat je wel weer terug gaat, zodra de gelegenheid zich aan doet. Ik pas wel op Emas hoor, dan is dat al vast geregeld.
    Ik zal je prachtige foto's en mooie verhalen missen, maar gelukkig zien en spreken we elkaar straks weer met enige regelmaat.
    Sterkte met het vertrek, een hele goede ontspannen reis en tot heel snel in Ermelo.
    Knuffels,
    Truus

  • 23 December 2012 - 11:42

    Truus:

    Nog even, dank voor het toezenden van je reisschema. In gedachten reis ik mee!

  • 23 December 2012 - 15:20

    Ger:

    Hoop je snel weer te zien. Zal van het weer afhangen. Hilda, wat heb jij in relatief korte tijd veel gezien en gelopen. Grote bewondering voor je doorzettingsvermogen.

  • 23 December 2012 - 19:37

    Annita:

    heyy niggie!!! jij ook bedankt voor e mooie verhalen, en fotoos! ik denk dat je nog niet uit verteld bent, dus ik denk dat we noooodig moeten bijkletsen!! we spreken wat af, als je daar aan toe bent! kom ik samen met Ina ,naar je toe! gezellig!!!! een heeele goeie terug reis!!!!!
    groetjes Annita

  • 24 December 2012 - 11:53

    Max:

    Hoi Hilda,

    Nou ik heb genoten van je reisverhalen..dacht nog ik ga een keer met je mee.. maar nu ik heb gelezen hoeveel jij loopt..pffff..haha.. denk nog even na..!!

    Wil je hele goede huisreis wensen.. en natuurlijkook fijne Feestdagen !

    tot ziens bij Edda Huzid,

    groet Max

  • 24 December 2012 - 11:53

    Max:

    Hoi Hilda,

    Nou ik heb genoten van je reisverhalen..dacht nog ik ga een keer met je mee.. maar nu ik heb gelezen hoeveel jij loopt..pffff..haha.. denk nog even na..!!

    Wil je hele goede huisreis wensen.. en natuurlijkook fijne Feestdagen !

    tot ziens bij Edda Huzid,

    groet Max

  • 24 December 2012 - 17:08

    Tina Tuinema:

    Hallo Hilda,
    Wat een geweldige reis heb je gemaakt, tweede kerstdag komen mijn ouders, kunnen die de laatste reisverslagen ook lezen. Wat ook een prachtige foto's. krijg ook zin om Nieuw Zeeland te bezoeken, wie weet ooit.We wensen je een goede terugreis, fijne feestdagen met je familie en wie weet tot ziens.
    Hartelijke groeten van Oom Piet, Tanta Jantje, Gerrit Jan, Nina en Tina.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilda

Vrolijk en hou van wandelen in de natuur. Van de stilte en af en toe een feestje;-) en natuurlijk mijn hond Emas.

Actief sinds 31 Okt. 2012
Verslag gelezen: 1567
Totaal aantal bezoekers 20027

Voorgaande reizen:

01 December 2016 - 01 Januari 2017

Nieuw Zeeland! Great Barrier & Zuidereiland 2016

18 November 2012 - 25 December 2012

Backpacken in nieuw Zeeland

Landen bezocht: