Rotorua-2 - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Hilda Wijk - WaarBenJij.nu Rotorua-2 - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Hilda Wijk - WaarBenJij.nu

Rotorua-2

Door: Hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda

01 December 2012 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Hier in de B&B gratis wifi dus daar moet ik natuurlijk wel van profiteren. Slaap niet in een hostel vanacht. Afgelopen nacht slecht geslapen. Dor de herrie van de jeugd. Pfff word ik oud?
Erg gehorig daar en dacht laat ik me verwennen een x.wilde eerst oo een farm maar dat was te ver en ze wilden me niet oppikken. Helaas. Dus nu in een B & B bij de Redwoods en daar wilde ik toch al heen vandaag. Eerst ook met een bike maar de prijs was voor deze arme backpacker beetje te veel dus besloot ik lekker te wandelen. Dan zie je toch ook meer zonder dat je tong op je knieën hangt.lekker stoppen en genieten van het uitzicht al je zin hebt. Een mooi dicht bos met hele zachte paden en dikke hoge redwood bomen. Heel imposant en veel varens en palmen. Deed natuurlijk wel de langste route;-) 3 en half uur (12 km) maar niet zo erg stijl. Jammer genoeg hebben ze ook een heel stuk gekapt om het aangepalante bos van 20jaar geleden op natuurlijke wijze te laten terug komen met bomen die hier ook horen. De NZ bosbeheer is niet blij met alle dennebomen. Die horen hier niet ( heb ik van Hilde. Thanks Hilde) maar ik heb vandaag weer genoten. Kwam haast niemand tegen en die japanners lopen de kortste route met hoge hakken. Uitzicht mooi en weertje was heerlijk. Heb de bus voor morgen geboekt onderweg tijdens een pauze. Handig hoor de I pad! Dan ga ik naar Taupo. Niet ver hier vandaan. Eigenlijk wilde ik de tongarirocrossing lopen maar die is nog niet geheel weer open na de vulkaanuitbarstig van 1.5 week geleden maar hopelijk kan ik wel iets er van lopen of andere mooie dingen zien. Daar blijf ik dan ook 2 nachtjes. Dinsdag wordt dan de hele dag in de bus zitten naar Wellington.
Na de wandeling nog even genoten in het gras en naar de mooie lucht gekeken.... Diner werd een indiaas tentje. Het kost niets maar het smaakt ook niets. Haha. Nu bij de B&B aan de thee met een muffin. Straks in bad.. Yes!

  • 01 December 2012 - 08:16

    Paula B:

    Dag lievie,
    Jij heerlijke temperaturen,hier koud....Brrr...
    Heb nog geen goedkope ticket voor Bali in maart,tot nu toe 825 euro met Garuda...
    In april betaalde ik 680 euro,wat een verschil.!!!!!
    Het is hier nog vroeg (08.15u ),ga zo even naar de hoeve,voor sporten en sauna...
    Dikke kus,liefs

  • 01 December 2012 - 09:00

    Hilda Van Wijk:

    Hey Paula. Ja jammer hè dat de tickets nog zo duur zijn. Misschien wachten op een mooie lastminute. Wie weet...
    Hier nu lekker weertje. Korte broek en oppassen dat ik niet verbrand. Zuidelijker wordt het straks wel frisser.. Maar met een vest aan is het ook genieten hoor:-) veel plezier en lekkere warmte in de sauna! Dikke kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilda

Vrolijk en hou van wandelen in de natuur. Van de stilte en af en toe een feestje;-) en natuurlijk mijn hond Emas.

Actief sinds 31 Okt. 2012
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 20050

Voorgaande reizen:

01 December 2016 - 01 Januari 2017

Nieuw Zeeland! Great Barrier & Zuidereiland 2016

18 November 2012 - 25 December 2012

Backpacken in nieuw Zeeland

Landen bezocht: