Tongariro crossing! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Hilda Wijk - WaarBenJij.nu Tongariro crossing! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Hilda Wijk - WaarBenJij.nu

Tongariro crossing!

Door: Hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda

03 December 2012 | Nieuw Zeeland, Taupo

Dat was vanmorgen vroeg opstaan..
Maar dat was het waard! Geweldige ervaring!
Eerst anderhalf uur met de bus. We waren er om 7 uur.
Helaas heel erg bewolkt. En hopelijk klaart het snel op. want ik wil natuurlijk ook foto's kunnen maken.
We konden de crossing maar tot de helft looen helaas. Door de eruptie van augustus en vorigeweek is de 2 e helft onbegaanbaar.
Dat houd dus in tot de helft en weer erug over hetzelfde pad.
Wel dus 2 kansen voor een mooie foto;-) dat wordt ongeveer 9 km heen en dan terug. Naar the blue lake..we gaan wr voor!
Gelijk op pad dan maar. Het pad. Of eigenlijk gewoon de rotsen wordt steeds stijler en af en toe moet ik goed kijken waar ik heen moet. Ik loop vrij voor op en soms alleen. Om 8 uur breekt de zon een beetje door. Maar al gauw wordt het ook kouder en neemt de wind toe. We gaan geloof ik tot 1700 meter maar dat moet ik ff checken ;-) de natuur wordt kaler. De lage beplanting van mos etc. gaat ook over in rotsen en lavazand. Het wordt erg zwaar. Vraag me af waar ben ik aan begonnen. Ik kom wel steeds dezelfde mensen tegen dus mijn tempo is best goed. Regenjas aan tegen de koude wind en cappuchon op. maar het einde is in zicht. Pfff maar wat is het mooi. De enorme bergen/ vulkanen en eeuwige sneeuw. Ook waar we lopen!
Het is ak en toe klauteren en niet weg gewaaid!
Maar na het hoogste punt nog een heel stijl stuk naar beneden naar het kratermeer. Ik wil het doen en ik heb nog tijd genoeg en zowaar als 1 van de eersten en heel veel doen het laatste stuk niet eens omdat het erg stijl is en je moet ook weer naar boven. De lucht is bijna helemaal blauw en het uitzicht amazing!
Maar na 3 uur ben ik er en het is geweldig! Hier doe ik het voor! Na een pauze omwat te drinken, eten en moed verzamelen om weer naar boven te klimmen. Het is veel los zand en je glijdt steeds weg. Met af en toe een adem pauze doen we dat natuurlijk ook en dan is de rest een makkie;-) naar beneden gaat sneller. Zelfs helemaal niet moe meer zodat ik zelfs stukjes rennend na beneden ga. Ik geniet. De stenend ontwijkend en mijn pad vinden en ik loop velen voorbij. Nu kom ik ook veel mensen tegen die nog naar boven moeten. Druk hier. Haha. Dat is het nadeel ook dat je niet door kan lopen maar terug moet. Nog een extra stukje naar een waterval waar ik nog even pauze neem om te genieten van se rust en het uitzicht. Helaas is het in het echt veel mooier dan op de foto. Voor jullie dan. Het staat op mijn netvlies. Haha
Ik vlieg naar beneden en heb daar nog tijd om te relaxen voordat de bus terug gaat. Totaal niet moe. Volgende x kom ik terug als alles weer open is.
Beneden in Taupo is het heerlijk weer en na een douche zit ik nu heerlijk op het terras van mijn garnalen en verdiende cocktail te genieten! Jullie een fijne dag. Ik vind het super dat jullie mij volgen. Doe ik het toch niet helemaal alleen... Xx

  • 03 December 2012 - 07:11

    Theo:

    Je foto's met teksten als amazing, sprakeloos etc.
    Geweldig om te lezen. Ik zie je genieten, wat een mooie verhalen bij de nog mooiere foto's.
    Hier is het koud en gaat het straks sneeuwen.
    Blijf je verhalen lekker lezen en ik hoef niet te zeggen ga genieten.
    Want dat doe je al. TheoXXX

  • 03 December 2012 - 07:54

    Hilde:

    Goed van je! Daar wil ik dus ook nog graag een keertje naar toe. Gave foto's! Gaan met die banaan!

  • 03 December 2012 - 08:37

    Max:

    Wat geweldig die reisverslagen.. je krijgt er dan ook zin in.. wie weet ga ik ook nog eens.. gewoon doorgaan Hilde wij blijven je volgen heerlijk toch !!

  • 03 December 2012 - 09:12

    Hilda Van Wijk:

    Oh ik heb geloof ik gelogen. Het was niet the blue lake maar de Emerald lakes.. De blue was te ver...
    Hoogste punt waar ik was, was the red crater en die is 1886 m.

  • 03 December 2012 - 09:55

    Patricia:

    Wat een geweldig avontuur beleef jij daar!!!
    Het is hier helemaal wit, dus een beetje jaloers zijn we wel!
    Geniet ervan!
    Patricia

  • 03 December 2012 - 11:14

    Gea:

    Ik begin nu toch een beetje spijt te krijgen dat ik niet ben meegegaan. Ik was vergeten wat die ervaringen met je doen en het gevoel van vrijheid dat je krijgt. Je wereld wordt letterlijk en figuurlijk groter. Voor mij is het ook al weer 34 jaar geleden, dus het raakte steeds meer op de achtergrond. Maar door jouw verhalen en foto's komt het gevoel weer een beetje terug. Misschien ooit nog eens? Alvast een goeie (lange) reis morgen!

  • 03 December 2012 - 13:21

    Truus:

    Dank je wel Hilda voor je mooie verhalen en prachtige foto's.
    Heerlijk dat we deelgenoot mogen zijn.
    Hier sneeuwt het inmiddels, natte sneeuw weliswaar.
    Ik ga kijken hoe Emas en Biala het vinden.
    Nu even een klein rondje bij huis en straks nog naar het bos.
    Nou, lieve Hilda, voor mij nog geen garnalen en ook geen cocktail, maar vanavond gehaktballen met bloemkool. :-)

    Knuffel van mij!!

  • 03 December 2012 - 15:34

    Alyda:

    Jeetje Hilda, wat een moed en wilskracht heb je, Prachtig hoe het daar is ,en wat fijn dat je veel plezier hebt, erg leuk om je te volgen,geniet maar lekker , tot horens,dikke knuffel

  • 03 December 2012 - 15:34

    Alyda:

    Jeetje Hilda, wat een moed en wilskracht heb je, Prachtig hoe het daar is ,en wat fijn dat je veel plezier hebt, erg leuk om je te volgen,geniet maar lekker , tot horens,dikke knuffel

  • 04 December 2012 - 22:04

    Jose:

    Oh HilleBillie, wat geweldig allemaal wat je aan het doen bent.
    Fantastisch.
    Ik ben helemaal sprakeloos. Echt moedig van jou. Toppie hoor!

    Btw: leuke en mooie foto's allemaal hahaha
    Nou lieverd, heel veel plezier verder.
    Hier in Nederland voorspellen ze sneeuw.
    Ik blijf je volgen hoor!
    Doeidoei
    Xxx
    José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilda

Vrolijk en hou van wandelen in de natuur. Van de stilte en af en toe een feestje;-) en natuurlijk mijn hond Emas.

Actief sinds 31 Okt. 2012
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 20043

Voorgaande reizen:

01 December 2016 - 01 Januari 2017

Nieuw Zeeland! Great Barrier & Zuidereiland 2016

18 November 2012 - 25 December 2012

Backpacken in nieuw Zeeland

Landen bezocht: