Wellington of Windyton - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Hilda Wijk - WaarBenJij.nu Wellington of Windyton - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Hilda Wijk - WaarBenJij.nu

Wellington of Windyton

Door: Hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda

05 December 2012 | Nieuw Zeeland, Wellington

Gisteren 7 uur in de bus naar Wellington gezeten Het weer begon smorgens in Taupo heerlijk. Zelfs nog tijd voor een extra wandeling voor ik in de bas stap. Echter wel met alle bepakking want ik had al uit gecheckt. Maar het was lekker en ik liep nu pas langs de kleinste golfbaan van het land. Had ik gisteren helemaal gemist. Geen tijd helaas om te proberen om hole in one te slaan. Was al 831 x gelukt zei de man die de matten aan het neer leggen was. Het eilandje in het grote meer is denk ik 3x3 meter met 3 holes er op. ook wel wat voor Edda in de vijver! Je kan natuurlijk ook naar Nieuw Zeeland gaan. Goed excuus.
De bus reis is lang maar met het mooie uitzicht wat je steeds hebt is het niet erg. Een stop om de benen te strekken halverwege en daarna werd helaas ook het weer slechter. Bewolkt en in Wellington zelfs regen erg veel wind.
Gratis diner in de hostel. Nou dat slaat deze hollander niet af. Haha maakt de dure garnalen van gisteren gelijk weer goed.
Vandaag 5 december. Hier geen Sinterklaas (gelukkig). Maar wel de voorbereiding voor kerst. Toch gek met een de 26 graden van gisteren. Vandaag echt weer om naar het Te Papa museum te gaan. Hele dag bijna regen en windkracht houd je goed vast.
Maar het museum is zo groot. 4 etages dus ik loop er 4 uur rond.wel leuk en interressant. Vanmiddag had ik eigenlijk een fietstocht in de planning van Lower Hutt naar Upperhutt maar met die regen haak ik af. Beetje zwak ik weet het maar ik loop nog wel even in het museum rond. Ondertussen boek ik ook een wandeling van 2 dagen voor vrijdag en zaterdag in de Queen Charlotte Sounds. Slapen in een simpel hostel onderweg. Een erg mooi natuurgebied boven in het zuidereiland. Daar vaar ik morgen namelijk naar toe en zit voor mij de reis over het noordereiland er op. het zuidereiland schijnt nog mooier te zijn en ik was nu al zo onder de indruk dus dat beloofd wat..haha. Hopelijk zit het weer dan mee. Vanmiddag nog wel naar de Botanical Garden gelopen. Een mooie afwisselend park in de stad en best groot. Terug met de Cable Car dus die touristische atractie ook gehad. Vanavond sushi! Hhhmmmm. Had ik vanmiddag op weg naar de garden ook al gehad maar daar kan ik nooit genoeg van krijgen. Vanavond lekker lezen en morgen alweer om 6 uur op. wel zwaar hoor vakantie..
Jullie een fijne sinterklaas (pakjes of werk) dag/avond.

  • 05 December 2012 - 07:11

    Hilde:

    Leuk he? dat golf eiland in het meer. er komt best veel verkeer langs en toen wij er waren stond er best een rij. in Nz zijn natuurlijk best veel goede golfers omdat het hier niet zo'n exclusie e sport is.... 7 uur in de bus. Zegt Roger: gelukkig is ze niet op de fiets!! Dan had je dus echt een jaartje moeten komen... De mooie man in te papa... Was het veenmeisje van Yde al aan de man? Misschien nog een leuke NL - NZ combo... Heel veel plezier in de Charlotte Sound! Oh en happy Sinterklaas, natuurlijk!!! Lang zal de maan door de bomen schijnen! Hopelijk komen dinsdag de pepernoten. Aan bakken ben ik nog niet toegekomen...

  • 05 December 2012 - 07:18

    Hilda Van Wijk:

    Ja inderdaad als had willen fietsen had ik minimaal een half jaar de tijd moeten nemen. Ik doe nu ook meer wandelingen dan fietstochten dan ik eigenlijk van plan was maar dat is toch eenvoudiger. Ook in de Q C sounds mag je alleen in de winter fietsen. En met wandelen zie je ook erg veel. En je komt toch ook op mooiere plekjes denk ik. Pepernoten smaken het hele jaar door wel dus ga ze maar lekker volgende week bakken :-) xx

  • 05 December 2012 - 09:56

    Truus:

    Dag lieve Hilda,

    Het deel Wellington, de bootovertocht en het noordelijke deel van het Southern Island, roept herinneringen bij mij op uit een ver verleden. Windy Wellington inderdaad. Maar voor de rest prachtig. Hopelijk is de overtocht rustig en word je niet zeeziek. Het is namelijk een hele mooie tocht.
    Geniet ervan, ook van de wandeling. Het lijkt me heerlijk om eindeloos te wandelen, en dan 's avonds op een nieuwe plek wat te eten en te overnachten en de volgende dag verder. Klinkt als (toekomst) muziek in mijn oren.

    Biala en Emas liggen lekker op de bank (buiten) uit te rusten van de ochtendwandeling. Ik zal Emas vanavond haar Sinterklaasknuffel van jou geven. Maar natuurlijk pas nadat er iemand in het donker hard op de deur heeft geklopt.

    Vanmiddag nog even met de meisjes naar het bos. Dat is toch wel het lekkerst lopen hoor, ook voor mij. Want soms word ik min of meer in 2-en gesplits, omdat de een links, de ander rechts en ik rechtdoor wil. Meestal win ik.

    Hier gaat alles goed. Een hele dikke knuffel van ons. Je bent nu net over de helft van je reis. Dus blijf intens genieten van ieder moment.

    Liefs,
    Truus

  • 05 December 2012 - 20:26

    Marijke:

    Hallo Hilda, Jeetje wat ben jij sportief en actief bezig zeg!! Doe je ook wel eens een dagje niets? ff lekker luieren of zo. Trouwens het zuidereiland schijnt erg mooi te zijn, ook daar zul je weer genieten denk ik.
    Al een l
    euke kiwi ontmoet?? Als je maar wel terug komt hoor!!, hier wordt het steeds ietsje meer winter, morgen en vrijdag met sneeuw, heeft ook wel weer wat. Ik geniet erg van je verhalen en je foto's echt super leuk om je te volgen. Lieve groet Marijke

  • 05 December 2012 - 21:49

    Herman:

    Hé buuf! Geweldige verslagen. Back to basic and back to nature. Respect! Heel veel plezier op het zuidereiland.

  • 05 December 2012 - 21:55

    Hilda Van Wijk:

    Haha valt best mee Marijke. Als ik in de bus zit of zoals nu op de boot, doe ik niet zo veel hoor. Wat lezen en genieten van het uitzicht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilda

Vrolijk en hou van wandelen in de natuur. Van de stilte en af en toe een feestje;-) en natuurlijk mijn hond Emas.

Actief sinds 31 Okt. 2012
Verslag gelezen: 607
Totaal aantal bezoekers 20046

Voorgaande reizen:

01 December 2016 - 01 Januari 2017

Nieuw Zeeland! Great Barrier & Zuidereiland 2016

18 November 2012 - 25 December 2012

Backpacken in nieuw Zeeland

Landen bezocht: