Abel Tasman N.P. - Reisverslag uit Marahau, Nieuw Zeeland van Hilda Wijk - WaarBenJij.nu Abel Tasman N.P. - Reisverslag uit Marahau, Nieuw Zeeland van Hilda Wijk - WaarBenJij.nu

Abel Tasman N.P.

Door: Hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda

11 December 2012 | Nieuw Zeeland, Marahau

Zondag hierheen met de bus via Nelson. Laatste stuk hebben ze me opgehaald van het guesthouse want er ging geen bus meer.
Daar kom je hier wel achter. Dat een bus nemen niet zo makkelijk gaat als in NL. Soms gaat er maar 1 per dag en mis je een aansluiting en dat kost je dan weer een dag. Ik lig helaas ook al achter op schema.. Maar ik ben er en het is schitternd weer geweest de afgelopen dagen. Geen weer om alleen te luieren maar toch wel weer gewandeld. En zo. Haha
Heb hier een heel gedeelte met woon en slaapkamer en keuken voor mij alleen.
Wel rustig aan gedaan hoor. Beetje uitgeslapen. Geskypt met zus en Jack. Strandwandeling gemaakt en met de watertaxi naar een drop off punt om weer terug te kayaken. Geweldig! De zee was mooi en heerlijk rustig ( tasman zee)
Ik zat samen met een duitse jongen in een kayak en de gids had zijn eigen. We zijn om eiland Adele heen gevaren en hebben zeehonden gezien. Op de rotsen en langs de kust in het water!
Tijdens onze picknick op het eiland een baby pinguin gezien! Die moest leren te overleven als pinguin. Zag er een beetje zielig uit maar zo overleefd natuurlijk alleen de sterkste.
Heerlijke tocht was het met heerlijk weer en zoals zo langzamerhand erg gewoon. Het schitterende uitzicht en blauwe water. Haha
Na afloop een NZ wijntje en het was weer een geslaagde dag.
Vandaag iets minder warm en meer wolken maar prima weer voor een relaxte en niet te lange strand en kust wandeling. 2 uur heen en 2 uur terug. Dat valt toch best mee. En pauze op het verlaten strand.. Van apple tree bay.Nu weer aan het bussen en hostels boeken voor mijn vervolg verder morgen langs de westkust. Maar morgen eerst terug naar Nelson.

  • 11 December 2012 - 10:18

    Karin:

    Hoi Hilda,
    Hier is het maar saai! Alhoewel wij ook mooie plaatjes hebben kunnen maken van de zeer tijdelijke
    sneeuw. Tsja dat heb jij gemist... Ha (maar niet heus). Veel plezier, ben benieuwd naar je komende
    avonturen. Liefs, Karin

  • 11 December 2012 - 19:57

    Patricia:

    Hoi Hilda,
    Ik geniet van je reisverslagen!!! Aan het weer hier mis je niks hoor!!! EH is al een week dicht. Ik vind je ontzettend stoer!!! Goed voor je kuiten , al dat wandelen!! Veel plezier verder en hou ons op de hoogte!!!! Groetjes,
    Patricia

  • 11 December 2012 - 20:31

    Hilda Van Wijk:

    Iedereen bedankt voor de leuke reacties!
    Nog 12 dagen te gaan en nu afzakken naar het zuiden.
    De zandvliegen hebben hier mij ook al ontdekt. Ggrr. Schijn ik de hele westkust last van te houden (alleen als je stil staat of zit. Dat wordt dus door lopen;-)
    Maar gelukkig hiervoor nog helemaal geen last gehad van muggen.
    Jullie veel sterkte met het slechte weer. Niet goed voor de golfbaan helaas..
    Dat wordt dan toch klaverjassen;-)
    Big hug!

  • 12 December 2012 - 09:59

    Truus:

    Dag lieve Hilda,
    Wat een prachtige foto's weer. Ik geniet echt op afstand met je mee.
    Het lijkt me heerlijk dat eindeloos wandelen. Nu krijg je zo te lezen zelfs hulp van de zandvliegen, die er voor zorgen dat je door blijft lopen. Goed geregeld :-).
    Gisteren was het hier droog, de sneeuw was weg, dus heb ik het pad langs het huis voor de zoveelste keer bladvrij gemaakt. Spierpijn!!!. Maar de bomen zijn nu kaal, dus dit was de laatste keer van het jaar. Tenminste als de wind de kop niet op steekt en alles weer terug blaast.
    Wat gaat de tijd toch snel zeg. Je schrijft nog 12 dagen te gaan en dat zijn er dan nog 11 als je dit leest.
    Blijf genieten. Ik wens je nog heerlijke zonnige dagen en prachtige belevenissen.
    Liefs,
    Truus (mede namens Peter en Biala)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilda

Vrolijk en hou van wandelen in de natuur. Van de stilte en af en toe een feestje;-) en natuurlijk mijn hond Emas.

Actief sinds 31 Okt. 2012
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 20041

Voorgaande reizen:

01 December 2016 - 01 Januari 2017

Nieuw Zeeland! Great Barrier & Zuidereiland 2016

18 November 2012 - 25 December 2012

Backpacken in nieuw Zeeland

Landen bezocht: