Queen Charlotte Track - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Hilda Wijk - WaarBenJij.nu Queen Charlotte Track - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Hilda Wijk - WaarBenJij.nu

Queen Charlotte Track

Door: Hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda

08 December 2012 | Nieuw Zeeland, Picton

Ja alweer een track. Ik heb nog nooit zo veel gelopen maar je ziet zo veel en bent nog goed bezig ook. Wat wil je nog meer;-)
Vanmorgen om 8 uur met een jacht(je) naar het begin. Dat was nog een uurtje en dat gaat best snel met zo'n ding. Om 9 uur van start. Ik dacht een wandeling van uurtje of 6 a 7...
Eerst sterk omhoog daarna weer naar beneden en op elke hoek een schitterend uitzicht. Maar zo lijken alle foto's wel op elkaar geloof ik. Haha het was heerlijk weer. Af en toe wel een windje(niet van mij hoor) af en toe even stoppen voor een hapje. Slokje en een kiekje. Maar wel stevig door stappen.
Halverwege kwam ik erachter dat ik tochbeen rekenfoutje had gemaakt.. Grrr dus nog even door stappen en van het uitzicht genieten. Maar na 8 uur vond ik het eigenlijk wel welletjes en had een muziekje nodig op me weer een beetje energie te geven. Ook nog over het terein van een resort waar een bruiloft was. Waar ik de weg kwijt raak. En even later als ik dicht bij Noëline homestay moet zij zie ik niet waar ik heen moet. Dan gaat het ook nog regenen. Oo goed geluk via het terein van een andere homestay en gelukkig zie ik dan weer een bordje. Mijn bagage moet ik zelf ophalen bij de jetty.. Wat is een jetty?... Ok een aanlegstijger. Al helemaal doorweekt vind ik daar mijn grote rugtas onder een afdekzijl. Nu naar boven naar het huisje. Na 9 en half uur kom ik aan. Pfff. 28 kilometer!
Gelukkig heeft de oude Noëline de thee voor me klaar met een lekker broodje. Ik moet mijn slaapzak gebruiken omdat ze geen bed wil opmaken voor nieuwe gasten morgen. ..okay..
Mijn diner warm ik op in de magnetron en ga uitgeput slapen.
In mijn slaapzak dat wel.. Ggrrrr
Zaterdag weer vroeg op en samen met de andere gasten. 2 NZ
vrouwen ontbijten. Jawel ik eet bamisoep. En ik voel de eeste aardbeving hier. Duurt wel 10 seconden en alles gaat een beetje trillen. Rare gewaarwording maar hier in NZ vrij gewoon.
Om 8 uur weer wandelen. Geen last meer van gisteren gelukkig.
Vandaag toch weer 8 uur gelopen.. Heb een te lang pauze gehouden geloof ik. Haha. Maar ik zag Weka's een loopvogel. Die mijn appel ook wel luste en misschien iets te lang geskypt met zus. Maar was zo gezellig even daar boven op de berg. Haha vanaf 1 uur bijn tot 4 in de regen gelopen en moest nog haasten om optijd bij de stijger te zijn waar ik opgehaald zou worden.het was leuk maar zwaar. Van daag 25 km! In hostel hebben ze een heerlijk hottub en daar zit ik heerlijk een uurtje in met andere gasten. Nu aan de ijs met pudding. Krijgen de gasten hier ook elke avond. Jammie. Morgen naar Abel Tasman park!

  • 08 December 2012 - 08:53

    Paula B:

    Dag lievie,
    Wat een geweldige conditie moet jij hebben...Respect,hoor!
    Heerlijk dat we mee mogen genieten van je avonturen.
    Hier in Holland is het koud en nat. Vind ik niet erg leuk.
    Dag meis,liefs

  • 08 December 2012 - 08:53

    Paula B:

    Dag lievie,
    Wat een geweldige conditie moet jij hebben...Respect,hoor!
    Heerlijk dat we mee mogen genieten van je avonturen.
    Hier in Holland is het koud en nat. Vind ik niet erg leuk.
    Dag meis,liefs

  • 08 December 2012 - 10:16

    Truus:

    Lieve Hilda,

    Wat een doorzetter. Fantastisch. Ik heb diepe bewondering voor je. Wat zul je trots zijn op jezelf, dat je deze prestatie geleverd hebt.
    Emas zit ook helemaal te glimmen, als ik haar over jouw avonturen vertel.
    Ik kijk nu al uit naar je volgende bericht.
    Een warme knuffel uit een wit Ermelo, ook van Peter, Emas en Biala natuurlijk.
    xxx
    Truus

  • 09 December 2012 - 11:14

    Alyda:

    hey hilda, ongelofelijk wat loop jij veel, je bent alvast aan het trainen voor de Nijmeegse 4 daagse,hi,hi.
    en wat hoorde ik, je ouders hebben nu ook een laptop die kunnen je ook volgen, wat fijn voor hun en jou,we genieten van je reisverslagen, succes daar,en veel plezier, dikke knuffel.groetjes

  • 09 December 2012 - 18:19

    Peggy:

    hoihoi vakantiegangster,
    Heerlijk om je verhalen te lezen met die prachtige foto's !!
    Ik geniet volop mee !
    dikke kus XxXxX
    Peggy

  • 09 December 2012 - 18:19

    Peggy:

    hoihoi vakantiegangster,
    Heerlijk om je verhalen te lezen met die prachtige foto's !!
    Ik geniet volop mee !
    dikke kus XxXxX
    Peggy

  • 09 December 2012 - 19:15

    Marijke:

    Lieve hilda,
    Je bent alweer 3 weken op reis, een hele indrukwekkende ook nog, neem echt mijn petje voor je af hoor!!!! Super allemaal. Wij missen je wel hoor op het werk.
    Geniet nog van het zuidereiland met alle wat je ziet en mee maakt.
    Kijk nu al weer uit naar je volgende verslag.
    Groetjes uit Putten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilda

Vrolijk en hou van wandelen in de natuur. Van de stilte en af en toe een feestje;-) en natuurlijk mijn hond Emas.

Actief sinds 31 Okt. 2012
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 20049

Voorgaande reizen:

01 December 2016 - 01 Januari 2017

Nieuw Zeeland! Great Barrier & Zuidereiland 2016

18 November 2012 - 25 December 2012

Backpacken in nieuw Zeeland

Landen bezocht: